O czym pamiętać podczas organizacji firmowej Wigilii

Wigilia firmowa staje się coraz bardziej popularna nie tylko w dużych korporacjach, ale również w małych firmach. Pomaga w integracji pracowników oraz jest miłym gestem od pracodawców. Zazwyczaj organizowana jest na Sali bankietowej, gdzie w menu przeplatają się polskie potrawy świąteczne. W tyle słychać świąteczną muzykę, na szwedzkim stole można skosztować słodkich deserów jak sernik czy makowiec.

Jak wybrać miejsce na firmową Wigilię?

Wigilia firmowa to bez wątpienia nawiązanie do tradycji chrześcijańskiej. Często pojawia się opłatek, śpiewane są również kolędy. Podczas organizacji imprezy trzeba pamiętać o tym, by nie urazić osób niewierzących czy wyznających inne religie. Z kolei, jeżeli w firmie pracują obcokrajowcy, może być to dla nich dobra okazja na poznanie naszej kultury oraz lokalnych tradycji.

Kierując się wyborem lokalu na tego typu imprezę firmową warto poszukać miejsca z dużą ilością miejsc parkingowych. Bardzo często wigilie firmowe organizowane są w środku tygodnia, a co za tym idzie, pracownicy muszę na drugi dzień stawić się w pracy. Powodem tego może być dla nich impreza bezalkoholowa, a przyjazd na nią będzie autem, a nie taksówką.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas organizacji Wigilii dla pracowników?

Warto również zwrócić uwagę na wystrój sali. Czy są akcenty nawiązujące do świąt, czy miejsce będzie nam się kojarzyło z okresem przedświątecznym oraz czy dania serwowane w lokalu są różnorodne, aby każdy znalazł coś dla siebie.

Dobrym rozwiązaniem będzie połączenie wigilii firmowej ze szkoleniem. Częściowo luźna atmosfera sprzyja do dyskusji, wyrażania swoich opinii oraz do wdrożenia nowych rzeczy dla firmy. Podsumowanie kończącego się roku oraz przedstawienie planu na nowy, będzie motywujące dla każdego pracownika.